JEMPUT JADI PEMBACA SETIA BLOG INI



03 Mac 2017

PERTANDINGAN DEBAT GURU DAN DEBAT KOMUNITI TAHUN 2008


Debat Guru 2008
Cikgu Giyong dan Cikgu Zambri Zainal
Wakil Bahagian Sibu

Pada tahun bulan Mac 2008, saya terpilih mewakili Bahagian Sibu untuk mewakili Jabatan Pendidikan Sibu dalam Debat Guru. Pasukan saya terdiri daripada Cikgu Zambri Bin Zainal (SMK Sacred Heart) dan Cikgu Giyong (SMK Bawang Asan). Kemi berjaya melepasi pusingan ketiga dalam pertandingan yang menghimpunkan semua guru yang mahir bebahas di Sarawak. Pertandingan itu berlangsung selama 4 hari di Eastwood Valley Golf & Country Club, Miri. 


Debat Komuniti 2008
Saya pendebat ketiga pasukan pencadang

Pada bulan Ogos pula, saya terpilih sekali lagi mewakili Bahagian Sibu dalam Debat Komuniti anjuran Jabatan Penerangan Malaysia. Saya terpilih mewakili Negeri Sarawak di peringkat kebangsaan yang berlangsung di Kuala Pilah Negeri Sembilan. 




Debat Komuniti Kebangsaan 2008


Saya mewakili Sarawak bersama dua peserta dari Limbang

Tiada ulasan: