01 April 2012

KEPUTUSAN KAJIAN DI BLOG INI


KAJIAN 1

Jurusan sains atau jurusan sastera mempunyai peluang pekerjaan yang sama selepas tamat belajar di universiti.

KEPUTUSAN KAJIAN

Setuju = 46.88% (45 orang)
Kurang pasti = 27.08% (26 orang)
Tidak setuju = 26.04% (25 orang)

KAJIAN 2

Anda suka belajar dalam jurusan apa?

KEPUTUSAN KAJIAN

Sains = 56% (54 orang)
Sastera = 44% (42 orang)

KAJIAN 3

Pembelajaran menggunakan blog banyak membantu saya untuk lulus dalam peperiksaan.

KEPUTUSAN KAJIAN

Setuju = 62.16% (46 orang)
Kurang pasti = 21.62% (16 orang)
Tidak setuju = 16.22% (12 orang)

KAJIAN 4

Pelaksanaan Sistem Modular Tingkatan Enam mulai Jun 2012 telah menarik saya untuk meneruskan pelajaran di Tingkatan Enam.

KEPUTUSAN KAJIAN

Setuju = 44.44% (28 orang)
Kurang pasti = 25.39% (16 orang)
Tidak setuju = 22.22% (14 orang)
Lebih suka bekerja = 7.95% (5 orang)

2 ulasan:

cPenglipur berkata...

Salam sejahtera cikgu... saya suka baca blog cikgu ni, berisi dan berguna. saya sekarang duduk di tingkatan empat. Dan saya teringin sangat nak ambil bidang sastera. Tapi, saya tak tahu macam mana nak ambil langkah pertama untuk pergi ke bidang tu. boleh tak cikgu bagi saya tips?

PRINCE ZULKARNAIN FARIHIN AL IVANI berkata...

Adik, apabila belajar kita kena ada cita-cita dan hala tuju. Kalau nak jadi peguam, memadailah hanya ambil jurusan sastera, belajar subjek sejarah di samping subjek yang lain. Kalau nak jai doktor kena teruskan di bidang sains tetapi mesti lihat kemampuan diri, dapat atau tidak belajar sampai cemerlang? Bagi cikgu, minat yang kuat akan membawa kejayaan kerana kita akan berusaha untuk mencapai sesuatu dengan minat yang ada.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts with Thumbnails